Vladimír Matuščin: Keby nebola INSIA, tak by trpela buď moja rodina alebo firma

923

INSIA je dnes prvou voľbou pre mnoho úspešných poisťovacích špecialistov. A to hlavne preto, že im uľahčuje prácu, pomáha s legislatívou a umožňuje zarobiť viac peňazí. Bolo tomu vždy tak? Zaspomínajte s Vladimírom Matuščinom, aká bola INSIA pred rokmi.

Aké boli Vaše začiatky v INSIA?

Na začiatku som bol malý maklér. Mal som troch obchodníkov, ktorých mám dodnes. Vedel som, že keď nás bude viac, tak to rovnako bude znamenať len ďalšiu prácu pre mňa, pretože sme vtedy všetko riešili v Exceli.

Hľadal som preto softvér, ktorý by nám uľahčil prácu. Na internete som narazil na Yetiho. Vycestoval som preto do Prahy, kde mi bolo povedané, že môžem program kúpiť za 1 000 000 Kč.

Keď som povedal, že za to toľko peňazí nedám, tak prišiel návrh na spoluprácu, zdieľanie, prispievanie a spoločný rozvoj Yetiho.

Z počiatku som odmietal, pretože som si myslel, že nikoho nepotrebujem. Chcel som len softvér, nič viac. Keď som nad tým ale začal hlbšie uvažovať, došiel som k záveru, že to nie je až tak zlý nápad.

Bolo mi totiž jasné, že tých najväčších hráčov už nedobehnem. Jediná šanca, ako ich dobehnúť, bola spojiť sa, podieľať sa na rozvoji, využívať všetky výhody a mať najlepšie podmienky od poisťovní.

V roku 2004 som sa preto zúčastnil Velké říjnové pojišťovací revoluce, kde slávnostne odštartoval projekt INSIA. Zmluvu sme podpisovali až v roku 2005, na konferencii poisťovacích maklérov SIBAF. Od tej doby som začal jazdiť po Slovensku a hľadal podobné firmy, vtedy konkurenti, dnes už kolegovia.

Musel som im vysvetliť, že síce robíme to isté, máme rovnaké licencie, ale každý sme z iného mesta, a tak si nekonkurujeme. Vysvetliť im výhody spolupráce.

A už vtedy sa ukázala sila Yetiho. Umožnil nám spojiť sa, komunikovať medzi sebou, zdieľať kontakty, dokumenty a informácie. Pritom sme každý robili na svojom, starali sa o svojich klientov.

A tak sme začali spolupracovať. Vybudovali sme veľkú firmu z niekoľkých menších firiem.

vlado (2)

Zmenilo sa niečo od doby, čo ste v INSIA?

Zmenilo sa toho veľa. Keď som v INSIA začínal, tak prvé školenie Yetiho trvalo cca 4 hodiny. Dnes 4 hodiny vysvetľujeme len to, aké všetky výhody, aplikácie, zjednávače, zrovnávače, kalkulačky môže maklér pri svojej práci v INSIA používať, aby pracoval maximálne efektívne a zarobil si čo najviac.

Už vtedy som vedel, že bez technológií to nepôjde. Sú to drahé hračky a stoja obrovské množstvo peňazí. Softvéru je jedno, či ho používa jeden alebo tisíc ľudí, vývoj funkcií stojí stále rovnako.

Vďaka tomu, že sa nás na rozvoji Yetiho podieľalo veľa, tak sme vždy mali tie najlepšie aplikácie, kalkulačky, proste všetko, čo by mal moderný maklér mať, aby mohol v dnešnej dobe fungovať. Dnes chce klient všetko hneď, nechce na nič čakať. Máme po ruke veľa vychytávok, ktoré nám uľahčujú prácu a menej administratívy.

Čo je Váš najsilnejší zážitok?

Jeden z najsilnejších zážitkov som prežil v roku 2006, keď sa mi narodili dvojčatá. Dodnes mám pred očami, ako sedím na gauči, v jednej ruke držím mesačného syna, v druhej držím notebook, ktorý si opieram o nohu a cez Yetiho riešim pracovné veci, ktoré by som za normálnych okolností musel riešiť v práci, musel by som sa zbaliť, vycestovať, sadnúť do auta, zájsť do práce a až potom sa opäť vrátiť domov.

Ja som mohol vďaka Yetíkovi pracovať už v roku 2006 z domu. V čase, keď väčšina maklérov mala len vytáčací internet a pomaly nevedeli, čo je to email, ja som už vedel efektívne pracovať z domu, budovať firmu a zároveň vychovávať deti.

Keby tu INSIA nebola, tak by trpela buď moja rodina alebo firma.

Silne na mňa pôsobilo aj prvé stretnutie siete v decembri roku 2006. Na spoločnom stretnutí sa nás zišlo dvanásť. Dnes už sú z nás dlhoroční kolegovia, niektorí dokonca rodinní priatelia. Už vtedy sa dalo hovoriť o tom, že sme sieť. Dnes je nás 80, čo už je rozhodne väčšia sieť.

Ako veľmi sa zmenila INSIA oproti dobe, keď ste v nej začínal?

Mne sa páči, že sa v istom slova zmysle INSIA nezmenila. Od čias, čo som obchádzal Slovensko a uzatváral zmluvy s novými kolegami, je filozofia stále rovnaká.

Stále sme transparentný, nič sa netají, všetko sa prezentuje tak, ako to naozaj je. Je to skutočne partnerstvo rovných, zdieľame informácie, úspechy i neúspechy. Čo je v zmluve, to platí. Každý sa stará o to, aby mal väčší biznis a aby sme spoločne rástli.

vladomatuscin

Ako hodnotíte spoluprácu po rokoch?

Ako v každom vzťahu sú dobré aj zlé chvíle. Zlých chvíľ nebolo veľa, ale každá z nich nás posunula.

To, že spolupracujem s INSIA 15 rokov a z tých pôvodných 12 kolegov je nás stále 11, ma len utvrdzuje v tom, že to bolo správne rozhodnutie. Sme spokojní, a preto to funguje.

Oproti konkurencii má INSIA už od začiatku obrovskú výhodu. Má nastavenú spoluprácu tak, že keď maklér nie je spokojný, môže kedykoľvek odísť. Výpovedná lehota je tri mesiace, nie sú tu žiadne zmluvné pokuty, zákazy činnosti atď. Keď maklér zistí, že INSIA nie je to, čo hľadal, môže si vziať svoj kmeň, všetko čo vybudoval a jednoducho ísť vlastnou cestou.

A pretože INSIA pristupuje rovnako ku všetkým maklérom, musí sa prirodzene snažiť, aby boli makléri spokojní a mali všetko, čo k práci a rastu potrebujú.

Na číslach je jasne vidieť, že rastieme. Pribúdajú obchodníci aj koordinátori. To preto, že v INSIA je dobrá ako filozofia, tak ľudia, ktorí ju tvoria. Navyše nám nahráva doba digitalizácie, je tu veľa príležitostí, čo zlepšiť, kam investovať peniaze a ako si uľahčiť prácu. INSIA na to má!

Chcete ešte niečo niekomu odkázať na záver?

Rád by som odkázal niečo menším maklérom, ktorí robia sami na seba alebo napríklad len v dvoch ľuďoch. Sú to ľudia, ktorí sa nemajú s kým pobaviť o svojich problémoch. Pohybujem sa v biznise niekoľko rokov a viem, že každý potrebuje rovnocenného partnera, s ktorým sa pobaví o svojich problémoch.

Nie je to o tom, že vám kolega musí so všetkým pomôcť. Niekedy bohato stačí, keď sa zveríte a zistíte, že rovnaký problém neriešite iba vy. Že ten istý problém majú aj ďalší. Človek potom zistí, že problém nemusí byť len v ňom, ale napríklad v poisťovni, produktoch alebo klientoch … o dosť lepšie sa vám potom dýcha a máte väčšiu chuť do práce. V INSIA takých partnerov nájdete veľa.